Winterson

"There are times when it will go so wrong that
you will barely be alive, and times when you realise that
being barely alive, on your own terms, is better than
living a bloated half-life on someone else`s terms
"

Jeanette Winterson

piątek, 15 czerwca 2012

Kurdyjska goscinnosc


Zrobilo sie naprawde goraco. W cieniu okolo 35 a na drodze 40 stopni. Podjezdzanie w tych warunkach, na miejscami lepkim jak plastelina asfalcie, ma cos w sobie z masochizmu, ale co robic, trzeba jechac.
Zmienila sie tez kolorystyka. Domınuja barwy zolte i brazowe. Oczywiscıe to wynik oddzıalywania slonca.
Dojechalem wczoraj za Bıngol i juz przygotowywalem sie do szukania jakiegos miejsca pod nocleg, kiedy zagadal mnie jeden Turek po niemiecku. I znowu nie musialem rozbijac namiotu. Przespalem sie u niego w domu, a konkretnie w kuchni, bo dom byl w remoncie. Tak na marginesie jest cos w tych tureckich remontach. To ktorys dom z rzedu nıedokonczony i nıe wyglada to na sytuacje tymczasowa ale raczej stan naturalny;) No ale ja nie narzekam. Byla darmowa kawa i ciekawa pogawedka, a rano pyszne sniadanie. Takze znowu mi sie udalo. Okazalo sıe przy tym, ze kolejny raz goscil mnie Kurd.
W tym rejonie sporo ludzi mowi po niemiecku, co mnie cieszy, gdyz pozwala sie jakos komunikowac. Bez jezyka jestem jak inwalida. Zaprosıla mnie jedna rodzina na nocleg, a w zasadzie to sie wprosilem i przez prawie pol godziny siedzialem z gosciem face to face w mılczeniu. Czulem sie jak na randce, bo patrzylısmy sobie w oczy jak jakas para. Chcialem mu pokazac mape, ale zabronil mi sie poruszac;) i kazal czekac na herbate. Turecka gościnność. Wariactwo.
Jutro Malatya.

3 komentarze:

  1. Nie wiem czy już ktoś Ci wspominał ale ukazał się o Tobie, na całą stronę, artykuł w gazecie. Zdjęcie, fragmenty bloga i ten dramatyczny ton o podróży samotnika przez Europę :D Mój ulubiony fragment to ten, gdzie podobno przed każdą wyprawą BARDZO DOBRZE się przygotowujesz czytając DOKŁADNIE o każdym kraju, który odwiedzisz... hmmm.. Nie ma co, prawdziwy zawodowiec ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ba!Pełen profesjonalizm ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. No way!:) O cholera, trzeba cos poczytac o tej Turcji:)

    OdpowiedzUsuń