Winterson

"There are times when it will go so wrong that
you will barely be alive, and times when you realise that
being barely alive, on your own terms, is better than
living a bloated half-life on someone else`s terms
"

Jeanette Winterson

czwartek, 14 czerwca 2012

Çay czyli herbata

 Gdybym mıal skorzystac z kazdego zaproszenia na herbate, siedzialbym pewnie jeszcze gleboko w gorach. Zwyczaj picia herbaty jest tu tak powszechny i popularny jak chyba nıgdzie indziej na swiecie. Jeden chlopak wręcz mnie gonił, usiłując zaprosić na herbatę. Tak się złożyło jednak, że wypiłem jedną 15 minut wcześniej i nie miałem ochoty na kolejną. 
Zapuscilem brode, by wjechac do Grecji jak przystalo na filozofa. Broda to naprawde fajny wynalazek. Oszczedzasz na przyborach do golenia, kremie do opalania czy wodzie do mycia. W ogole mniej przejmujesz sie higiena. Poza tym w kryzysowej sytuacji, kiedy w sakwach pusto, a glod doskwiera, zawsze mozna znalezc jakies okruszki chleba albo drobınki banana w srodku!
Dojechalem w koncu do Van, po drodze mıjajac znowu gore Ararat, rownie piekna jak wczesniej.
Van przypomına morze. Ma blekitny kolor, jest olbrzymie i mocno zasolone. Mila odmiana po gorach.
Zreszta teren troche sie wyplaszczyl i nieco przyspieszylem, dojezdzajac wczoraj do Mus.
Mam zamiar robıc dziennie 150 km. Wczoraj sie udalo. Jesli dalej bedzie tak szlo to za 5-6 dni bede w Kapadocji, a stamtad to juz w gore na Istambul.
Noc spedzilem u jakis ludzı. Nie bylo dobrego miejsca pod kemping wiec poszedlem do jakiegos domu przy szosie z pytaniem czy moge sıe rozbic u nich na trawie. Po 5 mın. zaprosili mnie do srodka i znowu sie obylo bez namiotu. Jak tak dalej pojdzie, chyba go komus oddam:)
Acha dostalem rachunek za telefon w wysokosci ceny bıletu lotniczego!!! K...a!

2 komentarze:

  1. hmm, do kogo ty tak dzwonisz wiec. Do mnie tylko raz,to jakies pare zlotych ;)albo "czerwona linia" albo sie zakochales :P

    OdpowiedzUsuń